Orzechowo-owsiany Fit Deser

Weekend to najtrudniejszy dla mnie czas na trzymanie zdrowej diety. Moje dzieci mają wtedy odpust słodyczowy, a mąż nadrabia brak czasu w tygodniu na gotowanie i serwuje nam bomby kaloryczne. Na blogu będę wrzucała swoje propozycje na zdrowe i pyszne przekąski, które nie zrujnują Waszej ciężkiej pracy w ciągu tygodnia. Testerami są moje dzieci, dla których jak coś nie jest słodkie to się nie je oraz mój mąż, który gardzi dietą – każdą.

Na pierwszy rzut idzie deser, wszak życie za krótkie jest by czekać na niego, aż skończy się obiad 😉 Batoniki owsiano-orzechowe w gorzkiej czekoladzie. Przyrządzenie jest szybkie i banalnie proste. Na tyle, że Kamil był tym razem wykonawcą, a ja tylko managerem.

Co będzie Ci potrzebne:
– 2 tabliczki gorzkiej czekolady (Najlepsze są takie powyżej 70%)
– Płatki owsiane górskie
– Wiórki kokosowe
– Jagły z malinami
– Mieszanka orzechów
– Mleczko kokosowe
– miód

    

Jak zrobić:

1. Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej.
2. W osobnym naczyniu namocz płatki owsiane w mleczku kokosowym. Najlepiej jest, gdy mleko rozwarstwi się i użyjemy tylko jej gęstej części.
3. Po około 5-7 minutach dodaj miód, wiórki kokosowe, jagły i pokruszone orzechy. Masa powinna być gęsta, jeśli nie jest, dodaj jeszcze ulubionego suchego składnika.
4. W docelowym naczyniu (ja wybrałam prostokątne, żaroodporne) rozłóż papier do pieczenia i wlej rozpuszczoną czekoladę.


5. Na czekoladę wyłóż owsianą masę i równo rozprowadź.

6. Schowaj do lodówki na parę godzin
7. Po wyjęciu pokrój i zjedz ze smakiem 😉

P.S.
Batoniki łatwo się rozpuszczają i są dosyć kruche, dlatego najlepiej trzymać je w lodówce.
Przechowuj w lodówce do 3 dni.

 

5 komentarzy on Orzechowo-owsiany Fit Deser

  1. Agata
    Lipiec 7, 2017 at 12:57 pm (2 lata ago)

    Ej to jest proste.. zawsze mnie denerwują te mądre głowy co mówią jedz zdrowo.. Ale – żeby jeść zdrowo trzeba mieć minimum wolnego czasu, przygotowanie posilku jednak trochę zajmuje.A Twój przepis prosty szybki i smaczny. Poza tym jak Ty tak podajesz Kamilowi przekąski to na pewno je zjada ze smakiem. Więcej takich przepisów! Ja również jestem amatorem słodyczy.

    Odpowiedz
    • Olga Polny
      Lipiec 14, 2017 at 3:40 pm (2 lata ago)

      Ja nie mam czasu na skomplikowane przepisy 😀 Wszystkie bedą tu takie które można zrobić bez specjalnego skupiania się :*

      Odpowiedz
  2. Mariusz
    Lipiec 8, 2017 at 2:40 pm (2 lata ago)

    Nasza Chichotka niestety nie da rady ze względu na miód (alergia), ale ostatnio bez mleka kokosowego nie da się przejść dnia 😉 Na tapecie naleśniki! 🙂

    Odpowiedz
    • Olga Polny
      Lipiec 14, 2017 at 3:39 pm (2 lata ago)

      Możecie zastąpić miód daktylami 🙂

      Odpowiedz
  3. Janusz Miskiewicz
    Lipiec 28, 2017 at 8:28 am (2 lata ago)

    Przydało by się zwiększyć szybkość ładowania strony bo czekałem
    5 minut na załadowanie…

    Odpowiedz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *