5 koktajli do zadań specjalnych.

Moje śniadania od zawsze były dla mnie problemem. Każdy poranek w naszym domu to mały armagedon. Odkąd otworzę jedno oko, staję się po kolei: mediatorem pomiędzy rodzeństwem, które walczy ze mną o oglądanie bajek, następnie staję się stylistką z szerokim wachlarzem znajomości mody dziecięcej jak i męskiej. Potem zostaje już tylko nadworny dietetyk, kucharz, higienistka i odźwierny. W tym biegu nie ma kompletnie czasu dla mnie i dla mojej wizji idealnego jedzenia, które będzie zawierało wszystkie potrzebne składniki. Wszak wiadomo, że czym szybciej zjesz po przebudzeniu, tym szybciej twój metabolizm zwlecze się z łóżka i zacznie spalać zapasy tłuszczu 😉

Koktajle to moje wybawienie, mogę szybko zmieszać to co potrzebuję i popijać zanim szarańcza wyjdzie z domu. Mam dla Was pięć zdrowych szejków, które wpłyną na wasze lepsze zdrowie, wygląd i samopoczucie.

KOKTAJL ODCHUDZAJĄCY truskawka, jagoda, malina 

 

Jagody, podobnie jak maliny, są idealnym lekarstwem na wszelkie problemy jelitowe. Działają odtruwająco, oczyszczająco, przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. Zawierają bardzo mało kalorii, za to bardzo dużo błonnika, który wymiecie resztki pokarmowe z naszego organizmu. Dodatkowo maliny i truskawki działają żółciopędnie, co powoduje szybsze trawienie oraz lekko moczopędnie, co wspomaga niezatrzymywanie wody w organizmie.

KOKTAJL SZCZĘŚCIA banan, malina.

Banany działają odprężająco na skołatane nerwy. Są idealnym pożywieniem dla naszego mózgu. Kiedy dopadnie Cię PMS, pomoże z rozdrażnieniem i rozkojarzeniem.

Malina pomoże, gdy będziesz czuła się opuchnięta jak i zmniejszy bole menstruacyjne. Maliny to cenne żródło antyoksydantów, które korzystnie wpływają na nasz wygląd zewnętrzny. Działają rownież uspokajająco.

KOKTAJL SAMO ZDROWIE  ananas, truskawka 

Ananas to głównie witamina C, która wzmacnia organizm i chroni go przed infekcjami. Świetnie się sprawdza jako lek na zapalenie zatok, kaszlu czy kataru siennego. Znacząco przyspiesza gojenie ran i urazów. Poprawia kondycję stawów.

Malina jest znakomitym środkiem przeciwgorączkowym, a truskawka pomaga w zwalczaniu wirusa odpowiadającego za opryszczkę.

KOKTAJL SIŁA chia, ananas, natka pietruszki

Pudding z nasion chia, który dodaję do koktajlu, zawiera leptynę, która działa na zwiększenie poziomu energii. Duża ilość wapnia (6 razy więcej niż mleko) wzmacnia kości. Cynk, wapń i żelazo w chia poprawiają kondycję włosów i paznokci.

Trzy razy większa ilość żelaza niż w szpinaku, to cudowny zastrzyk dla układu krwionośnego.

Nać pietruszki doskonale wzmacnia – w 100 g jest 5 mg żelaza i 177 mg witaminy C (więcej niż w cytrusach). Natka obfituje również w kwas foliowy.

KOKTAJL NA WIECZNĄ MŁODOŚĆ truskawka, banan, wiśnia

Wiśnie to skarbnice przeciwutleniaczy, które chronią nasz organizm przed nowotworami  i procesami starzenia, gdyż neutralizują wolne rodniki. Antocyjany odtruwają serce, witamina C uszczelnia naczynia krwionośne, a garbniki i kwasy organiczne zawarte w wiśniach zapobiega powstawaniu skrzeplin i zatorów w naczyniach krwionośnych.

Częste  jedzenie bananów chroni układ krążenia. Owoce są bowiem źródłem potasu, który obniża  ciśnienie tętnicze krwi. Prócz tego zawierają niemal tyle samo pektyn co jabłka. Dzięki temu mogą obniżać poziom cholesterolu, zapobiegając miażdżycy. Zawarty w truskawkach wapń i fosfor wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni, a w połączeniu z magnezem odkwaszają organizm.

6 komentarzy on 5 koktajli do zadań specjalnych.

  1. Monika
    Lipiec 14, 2017 at 3:39 pm (2 lata ago)

    A który jest tym najpyszniejszym?

    Odpowiedz
    • Olga Polny
      Lipiec 14, 2017 at 3:52 pm (2 lata ago)

      Z bananem oczywiście jest najsłodszy ale ja chyba najbardziej lubię ten z ananasem

      Odpowiedz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *